Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ


ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΑ 2 ΜΕΛΟΠΙΤΕΣ ΣΕ 3 ΠΑΙΔΙΑ

















































Παιχνίδι για την αποδοχή
  Οι στόχοι του παιχνιδιού είναι: η κατανόηση της σχέσης μεταξύ γενίκευσης και στερεότυπων, αποδοχή της διαφορετικότητας, ενσυναίσθηση.
Θα χρειαστείτε  κάρτες με κλάσματα 
και μια με ακέραιο .
Διαδικασία:
α) Ο/η εκπαιδευτικός ζητεί από τα παιδιά να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά ενός κλάσματος.  Γράφει τις απαντήσεις στον πίνακα.
β) Χωρίζει τα παιδιά σε μικρότερες ομάδες και δίνει στην καθεμιά από ένα κλάσμα.  Τους ζητεί να γνωρίσουν το κλάσμα τους εξετάζοντάς το, παρατηρώντας όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. . Μπορούν να δώσουν στο κλάσμα ι τους ένα όνομα, να δημιουργήσουν μια ιστορία, να αρχίσουν να το προσωποποιούν, σαν να είχε προσωπικότητα.
γ) Ένα παιδί από κάθε ομάδα μιλά στην ολομέλεια για το κλασμα της ομάδας του και τους λέει την ιστορία του.
δ) Ο/η εκπαιδευτικός βάζει όλα τα κλάσματα στο κέντρο του κύκλου και τα ανακατεύει. Ζητεί από κάποιο παιδί να έρθει να αναγνωρίσει και να πάρει το κλάσμα ι της δικής του ομάδας .
ε) Τα παιδιά βάζουν και πάλι όλα τα κλάσματα στο κέντρο του κύκλου.Ο/η εκπαιδευτικός φέρνει δίπλα τους έναν ακέραιο αριθμό ή δεκαδικό. Ρωτά τα παιδιά αν αυτός ο νέος αριθμός  χωράει σε αυτόν τον κλασματόκοσμο.
Θέματα για τη συζήτηση
-Γιατί ήταν τόσο εύκολο να αναγνωρίσετε το  κλάσμα  σας;
-Είχατε ποτέ ιδέες/γνώμη για κάποιο πρόσωπο που δεν ίσχυαν πια όταν τον/την γνωρίσατε;
-Είχε ποτέ κανείς ιδέες/γνώμη για σας που τις εγκατέλειψε όταν σας γνώρισε;
-Γιατί τα στερεότυπα είναι επικίνδυνα;
-Υπήρξατε ποτέ ο άλλος αριθμός σε έναν κλασματόκοσμο;  Πώς το χειριστήκατε;

 Ονόματα συγγραφέων του παιχνιδιού Παιχνίδι για την αποδοχή στον λεμονόκοσμο : Νικολαΐδης Νίκος, Χρυσοστόμου  Ανδριανή
Φορέας υλοποίησης: Υπουργείο Παιδείας